Multichannel – czym jest i jak może pomóc branży e-commerce?

multichannel

Multichannel jest strategią marketingową polegającą na promowaniu i sprzedaży usług w wielu miejscach jednocześnie i zgodnie z aktualnie panującymi trendami. W tym podejściu korzysta się ze wszystkich możliwych kanałów komunikacji, dzięki którym można dotrzeć do grupy docelowej, nie tylko portali internetowych, ale także tradycyjnych środków przekazu np. reklam w radio, ogłoszeń w prasie czy rozmów telefonicznych.

Multichannel – co można dzięki niemu osiągnąć?

Multichannel zyskał zainteresowanie w okresie pandemicznego lockdownu, kiedy handel stacjonarny został mocno ograniczony, co przełożyło się na dynamiczny rozwój rynku e-commerce. Wówczas wielu sprzedawców postanowiło wykorzystać media społecznościowe jako nowe źródła pozyskiwania klientów i przyniosło to wzrost zysków. Stosowanie tej metody niesie z sobą korzyści również dzisiaj, gdyż ze względu na zwiększenie się konkurencji w sprzedaży on-line, największe szanse na przetrwanie mają firmy potrafiące dotrzeć ze swoją ofertą do szerokiego grona odbiorców.

Z jakich kanałów komunikacji warto skorzystać?

Model multichannel oferowany m.in. przez Atomstore, można efektywnie rozwijać, prezentując swoją ofertę na platformach tj.:

  • Allegro,
  • OLX,
  • Facebook,
  • You Tube,
  • Instragram,
  • Amazon.

Warto również pamiętać, że prowadząc biznes on-line, należy posiadać przejrzystą stronę internetową, która będzie stanowić bazę do kontaktów z klientami. Z uwagi na to, że spore grono osób posługuje się telefonem podczas przeglądania sieci, powinna ona być przyjazna dla urządzeń mobilnych.

Comments are closed.